Digital agency ID Factory fuseert met zusje Red Carpet Social Media en onthult nieuwe ID.

Anouk van den Berge
Anouk van den Berge
12 februari 2019

ID Factory fuseert met Red Carpet Social Media en zet hiermee nieuwe stap in groeirichting, waarbij data, technologie en content de hoofdrol spelen.

Afgelopen jaren fuseerde ID Factory al met webbureau Backyard en nam het webbureau Danzoo uit Eindhoven over. In totaal werken er nu ruim 30 digital natives & experts vanuit Eindhoven en Waalwijk aan digitale strategieën, toffe campagnes, social communities en resultaatgerichte websites.


Digital powerhouse

Strategen, designers, video- en fotografen, storytellers, developers, search marketeers, advertising specialisten, social marketeers, data- & retentie specialisten. Al onze digitale experts zijn weer ‘terug op het nest’. Directeur-eigenaar Rémy Vermeulen ziet alleen maar voordelen: “Deze fusie is ons antwoord op de groeiende vraag vanuit de markt naar een geïntegreerde aanpak met een creatieve, digital-driven partner. Nu we alle disciplines hebben samengevoegd werken we optimaal samen en vormen we een echt digital powerhouse om de gewenste groei voor onze relaties te realiseren. Daarom worden wij nu ook één, terwijl we de naam van de grote broer aanhouden: ID Factory.”


Dubbel feest

En dat vieren we! Vanaf vandaag zijn we geel. De kleur van creativiteit en energie. Een nieuwe huisstijl, website, brand story en één sterk team. En we bestaan dit jaar ook nog eens 12,5 jaar. Dubbel feest dus :)

ID Factory confetti

Groeirichting: data en content

Betekent dit grootse veranderingen voor ID Factory? “Naast het feit dat de lijntjes korter zijn, is onze groeirichting nog duidelijker te merken. Zowel intern als voor de klant. Alle ontwikkelingen op het gebied van data, content en technologie hebben veel veranderd in het marketinglandschap de afgelopen jaren. Mensen willen iets voelen bij een merk; zich kunnen verbinden met het idee achter de producten en diensten. Het gaat niet enkel meer om verkopen, maar om het aangaan van een langetermijnrelatie. Snelle resultaten maken plaats voor een klantreis die iedereen meeneemt in een beleving. Geen doelloos gespam, maar een boodschap afgestemd op de interesse van het individu.”

Data

Data is een belangrijke pijler in de groeirichting. Hoe onderscheidend is ID Factory daar eigenlijk mee? “Als online marketingbureau of social- mediabureau doe je al snel ‘iets’ met data. Toch bestaat er veel nuanceverschil in hoe data wordt ingezet binnen online marketing. Veel bureaus spreken al over een ‘optimale klantervaring’ als ze data samenbrengen en inzichtelijk maken voor de klant. Maar dat is voor ons pas de eerste stap. Laat je je ook echt door data leiden in je beslissingen? Automatiseer je het uitserveren van de meest relevante content binnen de customer journey? Gebruik je machine learning voor het bepalen van de 'Next Best Action' of het personaliseren van je content op de website, in e-mail of zelfs in online & social ads?"

"We zijn misschien niet het grootste bureau van Nederland, maar met onze data-driven expertise realiseren we wel grootse resultaten voor onze klanten. We zijn dan ook blij dat dit erkend wordt door de nominatie voor de DDMA Customer Data Award en de IAB Programmatic Award."

"Data gaat hand in hand met op het individu afgestemde content. En contentmarketing draait al lang niet meer alleen om het plaatsen van een artikel of social post."

Content als rode draad

“Data gaat hand in hand met op het individu afgestemde content. En contentmarketing draait al lang niet meer alleen om het plaatsen van een blogartikel of een social post. Red Carpet Social Media was jaren geleden het antwoord op deze ontwikkeling, maar we zien dat we inmiddels eigenlijk dezelfde dromen hebben. En dat we het een niet zonder het ander kunnen doen. Engagement, brand stories, maar ook activatie en retentie: het is synergie."

"Content is tegenwoordig de rode draad van je volledige marketingstrategie. Of het nou gaat om een merk- of activatiecampagne of een always-on strategie. Ook klanten weten ons steeds beter te vinden voor creatieve concepten en contentmarketing. Daarom hebben we de afgelopen tijd flink geïnvesteerd in het contentcreatie-team. Copy, fotografie, animatie, video, design, conceptdenkers, storytellers. Qua contentcreatie hebben we nu alle knowhow en ervaring in huis.”

Geïntegreerde aanpak

"Klanten kiezen ID Factory vanwege de geïntegreerde aanpak en ervaren zo de synergie en gezamenlijke focus op groei. Natuurlijk realiseren we nog steeds graag prachtige websites en lanceren we toffe online- en social campagnes. Ook draaien we onze hand niet om voor onze specialistische dienstverlening als een klant alleen zijn searchstrategie, community management, webcare of e-mailmarketing naar een next-level wil tillen, maar met een geïntegreerde aanpak behaal je uiteindelijk het maximale resultaat."

Rémy Vermeulen
Rémy Vermeulen

Managing Director

remy.vermeulen@id-factory.nl
06 14 91 5216
Hi, mijn naam is
en ik werk bij
.
Ik heb een toffe uitdaging! Ik ben benieuwd naar hoe jullie mij zouden helpen met:
.
Verras mij via
.

Je hoort van ons!

Thanks voor jouw uitdaging.
We duiken erin en gaan ervoor om je zo snel mogelijk een reactie te geven. 

Kan je niet wachten? Bel 085 - 210 2010 en brand los.

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.