Campagne Longfonds: Gezonde lucht

Kirsty Schröder
Kirsty Schröder
26 februari 2018

In Nederland is de lucht ongezond. Dat is meestal niet te zien, waardoor we ons er niet altijd even bewust van zijn. Samen met het Longfonds zetten we daarom voor de tweede keer de campagne Gezonde Lucht in op social. Ons social team werkt nauw samen met het digital team om de social uitingen te combineren met display- en affiliate-advertenties.

Hyperlocal marketing

Aandacht voor (on)gezonde lucht is erg belangrijk. Het is een groeiend en onzichtbaar probleem. Door advertenties op zowel Facebook als Instagram in te zetten, helpen wij het Longfonds awareness te creëren voor dit probleem. We zetten honderden advertenties in, op een nationale en lokale schaal, waarmee de doelgroep met een klik op de knop naar de website van het Longfonds wordt geleid. Hier kan de doelgroep een luchtcheck doen om erachter te komen hoe schoon de lucht in hun buurt is. Het uiteindelijk doel van de social campagne is om 180.000 luchtchecks te behalen.

Daarvoor testen we met verschillende beelden, kleuren luchtbellen en sentimenten in de tekst om ervoor te zorgen dat we de doelgroep op veel verschillende manieren aanspreken en triggeren om de luchtcheck te doen. Dagelijks zitten we aan de knoppen en beheren we de campagnes om de beste budgetoptimalisatie door te voeren, zodat we zoveel mogelijk luchtchecks kunnen realiseren via social advertising.

 

Wil je meer weten over deze campagne? Bekijk hier onze case over Gezonde lucht.

Jelle Marra
Jelle Marra

Sales & Marketing Director

jelle.marra@id-factory.nl
06 51 84 1654
Hi, mijn naam is



en ik
werk

bij
.


Ik heb een toffe
uitdaging!



Ik ben benieuwd naar hoe


jullie
mij zouden
helpen met:



.
Verras mij via

.

Je hoort van ons!

Thanks voor jouw uitdaging.
We duiken erin en gaan ervoor om je zo snel mogelijk een reactie te geven. 

Kan je niet wachten? Bel 085 - 210 2010 en brand los.

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.