Bakker Bart is nu ook always on.

Pam de Bont
Pam de Bont
06 augustus 2018

Lekker lunchen? Dat doe je bij Bakker Bart. Lekker ontbijten trouwens ook. Eigenlijk kun je voor elk eetmoment terecht bij Bakker Bart. Voor de lekkere koffie, de verse sappen, voor de heerlijk belegde broodjes, de smakelijke tussendoortjes of de vers afgebakken broden: altijd vind je er iets lekkers om mee te nemen of ter plekke op te eten.

Hoe breng je dit verhaal bij een doelgroep die altijd online is en direct bediend wil worden? Nou, door net als de doelgroep van Bakker Bart ook always on te zijn. Geen offline folders meer, maar alleen digitaal aanwezig, precies op de plekken en de momenten die van belang zijn. Met dit in ons achterhoofd zijn we in samenwerking met creatief bureau VUUR en Bakker Bart aan de slag gegaan met het uitrollen van de nieuwe digitale strategie.


Om de campagne zo efficiënt mogelijk in te zetten hebben we gekozen om te werken met verschillende fases. In de eerste fase focussen we ons volledig op awareness. We willen de doelgroep laten zien dat je bij Bakker Bart terecht kunt voor zowel ontbijt, lunch als tussendoortje. In de tweede fase verschuift de focus van awareness naar activatie om de doelgroep daadwerkelijk naar de winkels te krijgen.


Fase 1 - Awareness

Fase één van de campagne bestaat uit een awareness campagne. Bij de start van de nieuwe mediastrategie zijn we goed afgetrapt met een video voor de twee belangrijkste gebruiksmomenten: ontbijt & lunch. Deze video’s werden middels video & social advertising verspreid om een groot bereik te creëren en impact te maken binnen de doelgroep.

ID Factory Bakker Bart

Fase 2 - Activatie

Vervolgens hebben we fase 2 uitgerold waarin we ons richten op activatie, traffic en sales. In deze fase willen we de doelgroep naar de winkels sturen, waarbij we de (video-) uitingen van verschillende gebruiksmomenten multichannel hebben uitgerold. Zo kun je ze tegenkomen als Digital Out of Home (DOOH) advertising in de winkelstraat vlakbij jouw Bakker Bart, middels display advertising als je jouw favoriete websites afstruint en op Facebook of Instagram als je ’s morgens vroeg first thing jouw feed checkt.


De inrichting en targeting hebben we perfect afgestemd op de gebruiksmomenten en locatie van de doelgroep. Zo zie je in een straal van 5km rondom een Bakker Bart vestiging ’s ochtends alleen ontbijtadvertenties voorbij komen en rond de middag alleen lunchadvertenties. In de winkelstraten kun je tussen deze momenten door op de DOOH schermen ook nog smakelijke en uitnodigende beelden van een koffiemoment met wat lekkers tegenkomen.


Voor de specifieke targeting en opvolging van de campagne bouwen we vanaf de start cookie-profielen op. Dit doen we op basis van de gebruiksmomenten. Zo kunnen we op een later moment retargeting inzetten voor een hogere relevantie.


Het vervolg

Na voldoende data te hebben verzameld in fase 1 en 2 en hebben geleerd wat wel en niet werkt, gaan we dieper in op personalisatie en relevantie. Hierbij ligt de focus op traffic en sales. Door middel van relevante targeting en het multichannel uitrollen van de nieuwe mediastrategie zijn we nu, net als de doelgroep, always on. We kunnen de doelgroep bedienen op de juiste momenten en op de juiste locaties.


Wil je weten hoe personalisatie en relevantie de online marketinguitingen van jouw merk kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Jelle Marra
Jelle Marra

Sales & Marketing Director

jelle.marra@id-factory.nl
06 51 84 1654
Hi, mijn naam is



en ik
werk

bij
.


Ik heb een toffe
uitdaging!



Ik ben benieuwd naar hoe


jullie
mij zouden
helpen met:



.
Verras mij via

.

Je hoort van ons!

Thanks voor jouw uitdaging.
We duiken erin en gaan ervoor om je zo snel mogelijk een reactie te geven. 

Kan je niet wachten? Bel 085 - 210 2010 en brand los.

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.