6 tips hoe je van Facebook een leadmachine maakt.

Soesja Verheijden
Soesja Verheijden
27 januari 2017

Wist je dat Facebook ook geschikt is voor de business-to-business sector? En waarom ook niet. Op dit social media kanaal bevinden zich tenslotte ook gewoon mensen die zich privé en zelfs ook zakelijk op dit netwerk bewegen. In dit artikel geef ik je 6 tips hoe je leads kunt werven via jouw Facebookbedrijfspagina.

1. Focus je niet op winacties


Wil je serieuze leads werven? Focus je dan niet op winacties, maar bied iets waardevols aan dat aansluit op de behoefte van jouw doelgroep. Uiteraard kun je er wel iets tegenover stellen, zoals een gratis demo, brochure of een kortingsactie.

2. Promoot je berichten op Facebook


Heb je een waardevol bericht geplaatst op Facebook? Promoot deze dan. Door het bericht te promoten bereik je anderen die nog niet bekend zijn met je Facebookpagina. Bovendien kun je op deze manier je berichten doelgericht laten zien aan een specifiekere en relevante doelgroep.



3. Gebruik Facebook Business manager


Wil je Facebook echt professioneel aanpakken voor betere resultaten, meer advertentiemogelijkheden en wil je meerdere mensen (of wellicht een ander bureau) toegang geven tot je advertentieaccount? Maak dan gebruik van de Facebook Business manager. De Business Manager is gratis te gebruiken en biedt veel meer mogelijkheden dan algemene promotie via je eigen Facebookpagina. Zo bepaal je vooraf je doelstelling (bereik, merkbekendheid, videoweergaven, etc.) en is het mogelijk om je doelgroep zeer specifiek te targeten. Doordat de verschillende te kiezen doelstellingen door Facebook zelf al geoptimaliseerd zijn, haal je meer uit je advertentiebudget en zijn de resultaten een stuk waardevoller. 



ID Factory Facebook Business Manager

4. Verzamel e-mailadressen via Facebook


Zorg dat achter jouw Facebookbericht een goed ingerichte landingspagina staat. Heb je het over een bepaalde dienst of product dat je aanbiedt? Zet de link erbij en voeg een button toe die jouw doelgroep direct naar de juiste pagina verwijst en laat converteren. Wanneer de e-mailadressen eenmaal binnen zijn, kun je verder met het klaarstomen van jouw doelgroep voor sales.



5. Luister goed en doe mee aan het gesprek


Ga op zoek naar communities waarin jouw doelgroep actief is en doe mee. Toon interesse in de personen met wie je wil praten en ga actief het gesprek met ze aan, maar pas wel op! Het is beter om met je service-bril op je in het gesprek te mengen dan met je sales-bril. Je zal merken dat het contact dan sneller wordt gelegd en het meer wordt gewaardeerd. 1-0 voor jou. 


6. Produceer content die past bij jouw doelgroep


Als je Facebook in wil zetten als leadgenerator, geldt ook dat je content aan moet sluiten bij je doelgroep. Het moet interesse wekken, vragen beantwoorden en oplossingen bieden. En bovenal: inspirerend zijn.


Los van deze tips is het natuurlijk belangrijk dat je Facebookpagina en de Facebook Business manager goed zijn ingericht. Heb je nog vragen over dit onderwerp? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.


Jelle Marra
Jelle Marra

Sales & Marketing Director

jelle.marra@id-factory.nl
06 51 84 1654
Hi, mijn naam is
en ik werk bij
.
Ik heb een toffe uitdaging! Ik ben benieuwd naar hoe jullie mij zouden helpen met:
.
Verras mij via
.

Je hoort van ons!

Thanks voor jouw uitdaging.
We duiken erin en gaan ervoor om je zo snel mogelijk een reactie te geven. 

Kan je niet wachten? Bel 085 - 210 2010 en brand los.

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.