Contentplatform voor awareness én actie.

Nederland en België in actie voor een mooi toilet.

Campagne Design Content

Je doelgroep bereiken via een onafhankelijk contentplatform dat inspireert, bewustzijn creëert en activeert.

Geen eigen verkoopkanaal,

wél merkvoorkeur en activatie realiseren.

  • Inspiratieplatform: How to’s, DIY en tips & tricks
  • Online campagne voor activatie
  • Contest: “Hoe mooi is jouw toilet?”
  • Samenwerking met online en offline resellers

Voor merken is contentmarketing dé manier om de doelgroep online toch te bereiken. Én te activeren. Zelfs in het kleinste kamertje. Samen met Tiger & Sealskin ontwikkelden we een onafhankelijk contentplatform bomvol inspiratie om je toilet te restylen zonder al te veel inspanningen. Dit was het vertrekpunt van hun awareness- en activatiecampagne om alle Nederlanders en Belgen te inspireren om van hun kleinste kamertje, het fijnste kamertje in huis te maken.

En met wat kan het beter dan met de hippe, betaalbare en functionele toilet- en badkameraccessoires van Tiger & Sealskin?

Contest

“Hoe mooi is jouw toilet?”

Naast het opdoen van leuke ideeën om het toilet te restylen, konden alle Nederlanders en Belgen op het platform meedoen aan de zoektocht naar “Het mooiste toilet”. Deelnemers uploadden foto’s van hun mooie toilet en activeerden vrienden en familie om op hun toilet te stemmen. De hoofdprijs: een reis t.w.v. € 2.000,- naar een van de meest bijzondere toiletten ter wereld! Op deze manier werden ook andere bezoekers van de website geïnspireerd om met hun toilet aan de slag te gaan.

Unieke look & feel

Het ‘Wij van WC-eend, adviseren WC-eend’-gevoel wilden we voorkomen. Dus ontwikkelden we een op zichzelf staande look & feel voor de campagne. Zo werd het een campagne met een onafhankelijk karakter, maar wel mede mogelijk gemaakt door Tiger & Sealskin.

Content als basis

van de campagne

Het online platform stond vol handige tips & tricks, inspirerende ideeën en fotografie van bijzondere toiletten. Ook publiceerden we samen met een stylist interessante blogs en videocontent om de bezoekers te blijven prikkelen met nieuwe ideeën. In de content werd subtiel gelinkt naar de producten van Tiger & Sealskin en de resellers waar ze werden verkocht.

“Gemiddeld spenderen we 50 minuten per week op het toilet. Dat wil dus zeggen dat je drie jaar van je leven in die ruimte zit. Alle reden dus om er een ruimte van sfeer en comfort van te maken.”

Inspireren met content

  • Inspiratieblogs met fotografie van stijlvolle toiletten en badkameraccessoires
  • Video’s van de stylist met trends, weetjes en producten
  • User generated content: foto’s van de mooiste toiletten van deelnemers

Bewustwording:

zelf aan de slag

  • Handige tips & tricks over eenvoudig restylen toilet
  • DIY content met handige klustips zoals het bevestigen van accessoire
  • Associatie maken met de producten van Tiger & Sealskin

Van inspiratie naar aankoop

  • De Tiger & Sealskin producten worden subtiel getoond in de content
  • Tijdens campagneperiode scherpe aanbieding op Tiger & Sealskin producten
  • Store locator opgenomen in design: doorverwijzingen naar verkooppunten offline en online resellers

Naar de bouwmarkt!

Om het bereik van de campagne te vergroten, hebben we samengewerkt met de resellers van Tiger & Sealskin producten door hun netwerk in te zetten. Zowel de kortingsactie als de verwijzing naar content op het contentplatform werd waar mogelijk opgenomen in hun nieuwsbrieven, folders, winkels en op de website. Kwam de bezoeker op het platform vanaf de online kanalen van een reseller? Dan was het platform gekenmerkt met het logo van het specifieke verkoopkanaal.

De campagne werd in de nieuwsbrieven van bouwmarkten en online verkooppunten aangejaagd met een kortingsactie
In de deelnemende bouwmarkten en online resellers zijn herkenbare campagne-uitingen geplaatst met een verwijzing naar de actie

Mede briljant gemaakt door:

Anouk van den Berge
Anouk van den Berge
Content Marketeer
Danny Degenkamp
Danny Degenkamp
Webdeveloper
Diana Blokland
Diana Blokland
Digital Strategy Director
Thimo Smit
Thimo Smit
Visual Designer

Be ambitious. Be their number one inspiration.

Interesse in een activerend inspiratieplatform?

Diana Blokland
Diana Blokland

Digital Strategy Director

diana.blokland@id-factory.nl
06 57 29 0274
Longfonds

Massaal bereik met hyperlokale boodschap.

Campagne Social Webcare

Bekijk alle cases
Bakker Bart

Van folder naar volledig digitale strategie.

Strategie Data Always on

Hi, mijn naam is



en ik
werk

bij
.


Ik heb een toffe
uitdaging!



Ik ben benieuwd naar hoe


jullie
mij zouden
helpen met:



.
Verras mij via

.

Je hoort van ons!

Thanks voor jouw uitdaging.
We duiken erin en gaan ervoor om je zo snel mogelijk een reactie te geven. 

Kan je niet wachten? Bel 085 - 210 2010 en brand los.

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.