Online verleiden en offline converteren.

Meer winkelbezoek in EMTÉ door Digital Storytelling.

Campagne Strategie Data

Waar komt die smaak vandaan?

Regio’s met EMTÉ supermarkten

verleiden tot aankoop met digital storytelling.

  • Van inspiratie naar activatie
  • Location based targeting
  • Audience targeting op basis van interesses

EMTÉ Supermarkten (135 vestigingen) wint al jaren diverse prijzen vanwege hun ambachtelijke en topkwaliteit versproducten en is niet voor niets, “gewoon de lekkerste”. Tijd om te laten zien waar hun overheerlijke producten vandaan komen. Dit deden wij samen met EMTÉ in haar “Waar komt die smaak vandaan?”-campagne. Online verleiden en offline converteren was het doel. Onze specialisten wisten de doelgroep hyperlokaal te bereiken, te laten watertanden met mooie content en ze ook naar de winkel te trekken.

Opwarmen en activeren

Hoe neem je de doelgroep mee in je bijzondere productverhalen? Door middel van Digital Storytelling. Elke week stond er één bijzonder product centraal. Van het sappige citrusfruit van Bollo tot het malse EMTÉ Natuurvlees en de verse mosselen van Smitvis. In de campagne bouwden we de content rondom een productverhaal geleidelijk op verspreid over de verschillende kanalen. De nadruk van deze crosschannel campagne lag onder andere op display, mobile, social, native en video advertising.

Fase 1: Inspireren

Sfeervolle video’s met lekkere productverhalen over de afkomst van de ambachtelijke producten.

Doorpakken met

recepten en tips

De kijkers van de video werden verleid met extra content over recepten en tips voor bij het product.

Fase 2: Activeren

Na eerdere interacties werden in de tweede fase gerichte productaanbiedingen geserveerd.

Targeten op basis van locatie

EMTÉ supermarkten heeft geen landelijke dekking. Een perfecte case voor Location Based Targeting: alleen de mensen die in specifieke postcodegebieden in de buurt van een EMTÉ supermarkt woonden, kregen de uitingen te zien. Zodat de budgetten zo efficiënt mogelijk werden ingezet.

Targeten op basis
van interesses

Maar we gingen nog een stapje verder. Want hoe relevanter, hoe interessanter. Voor EMTÉ bouwden we een DMP op, waarin onder andere klikgedrag en koopgedrag werden vastgelegd in audiences. Deze audiences en look-a-likes werden ingezet voor een verhoogde relevante en interactie bij de doelgroep.

55% stijging in verkoop

binnen herkende doelgroep

Dankzij het Fijnproevers loyaltyprogramma van EMTÉ was het campagne-effect goed meetbaar. De online campagnedata konden we één op één matchen met de aankoopdata waardoor het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) zichtbaar werd: 55% stijging in verkoop binnen de herkende doelgroep.

24/7 realtime dashboard voor inzicht in campagneresultaat
Transparante voortgang van de campagne & resultaten

Mede briljant gemaakt door:

Wouter Priest
Wouter Priest
Online Advertising Specialist
Soesja Verheijden
Soesja Verheijden
Social Advertising Specialist
Loes Munnik - Mahieu
Loes Munnik - Mahieu
Data & Retentie Consultant
Liz Vliegenberg
Liz Vliegenberg
Performance Manager

Be relevant. Be obsessed by data.

Behoefte aan een strategie om jouw doelgroep online te verleiden?

Diana Blokland
Diana Blokland

Digital Strategy Director

diana.blokland@id-factory.nl
06 57 29 0274
BTL

Autoriteit claimen en leads genereren met nieuwe website.

Strategie Web Design

Bekijk alle cases
Haust

Merkvoorkeur met smakelijke social strategie.

Social Content Community

Hi, mijn naam is
en ik werk bij
.
Ik heb een toffe uitdaging! Ik ben benieuwd naar hoe jullie mij zouden helpen met:
.
Verras mij via
.

Je hoort van ons!

Thanks voor jouw uitdaging.
We duiken erin en gaan ervoor om je zo snel mogelijk een reactie te geven. 

Kan je niet wachten? Bel 085 - 210 2010 en brand los.

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.