Van folder naar een digitale strategie.

Lekkere content Bakker Bart activeert op alle eetmomenten

Strategie Data Always on

Lekker lunchen doe je bij Bakker Bart. Lekker ontbijten trouwens ook. Voor ieder moment wat lekkers!

Voor ieder eetmoment een relevante boodschap.

In de buurt van Bakker Bart.

  • Van offline naar online promotie & activatie
  • Lekkere content op het juiste moment
  • Data-driven strategie
  • Hyperlokale targeting

Van offline promotie, naar een “data-driven” digitale strategie. Een switch waar je als retailer eigenlijk niet meer omheen kunt. Bakker Bart daagde ons uit. De traditionele folders de deur uit: geen algemene promotie meer voor Bakker Bart. Tijd voor hyperlokale targeting, personalisatie, tijdgebonden promoties en smakelijke content op ieder eetmoment van de dag. Méér mensen naar de winkels, dat was het doel!

Inspireren en activeren

met smakelijke content

Voor ieder eetmoment kun je terecht bij Bakker Bart. Maar nog niet iedereen weet dat. Tijd voor een ‘always-on’ aanpak. Want als je op relevante momenten je doelgroep kunt bereiken op een exacte locatie, dan kan je de boodschap heel specifiek maken. Zeker als je over data van persoonlijke interesses beschikt. We bedachten een digitale strategie om iedereen in de buurt van Bakker Bart naar de winkel te trekken. Op ieder ‘eetmoment’ van de dag een relevante uiting via online, social media en Digital Out Of Home (DOOH).

We love cookies!

(en andere data)

Wil je écht relevant zijn, dan moet je strategie data-driven zijn. Voor Bakker Bart betekent dit: snappen wat mensen lekker vinden. Met de implementatie van een DMP (Data Management Platform) bouwden we voor Bakker Bart aan een eigen “audiences” met interesse op basis van cookieprofielen en CRM data. Door het verzamelen van deze data via owned en paid media verhoogden we de relevantie van de boodschap. Zodat je geen donut ziet tijdens het koffiemomentje als je geen zoetekauw bent.

Last minute beïnvloeding:

het laatste zetje in de winkelstraat.

Om de online activatie extra kracht bij te zetten hebben we een interessant kanaal toegevoegd: Digital Out Of Home (DOOH). Hiermee was Bakker Bart ook in de winkelstraat zichtbaar en konden we de doelgroep op het laatste moment nog verleiden met een op het eetmoment afgestemde aanbieding.

Uitdaging:

hoe meet je het ROPO-effect?

Het meetbaar maken van het effect in de winkel is een van de grootste uitdagingen bij online promotie. Door de CRM data van een loyaliteitsprogramma en kassatransacties te koppelen aan je DMP (CRM onboarding zoals bij de case van EMTÉ) ontstaan snel de gewenste inzichten. Maar ook zonder klantprogramma zijn er meerdere mogelijkheden in bijvoorbeeld Google Store visits.

Mede briljant gemaakt door:

Liz Vliegenberg
Liz Vliegenberg
Performance Manager
Wouter Priest
Wouter Priest
Online Advertising Specialist
Soesja Verheijden
Soesja Verheijden
Social Advertising Specialist
Loes Munnik - Mahieu
Loes Munnik - Mahieu
Data & Retentie Consultant

Be relevant. Go hyper-local with your marketing.

Ook overstappen naar een datagedreven always-on strategie?

Rémy Vermeulen
Rémy Vermeulen

Managing Director

remy.vermeulen@id-factory.nl
06 14 91 5216
Tiger

Contentplatform voor awareness én actie.

Campagne Design Content

Bekijk alle cases
BTL

Autoriteit claimen en leads genereren met nieuwe website.

Strategie Web Design

Hi, mijn naam is



en ik
werk

bij
.


Ik heb een toffe
uitdaging!



Ik ben benieuwd naar hoe


jullie
mij zouden
helpen met:



.
Verras mij via

.

Je hoort van ons!

Thanks voor jouw uitdaging.
We duiken erin en gaan ervoor om je zo snel mogelijk een reactie te geven. 

Kan je niet wachten? Bel 085 - 210 2010 en brand los.

Kantel je scherm om gebruik te maken van onze website.